چرا و چگونه با افراد مثبت نگر آشنا شویم؟

کتاب معجزه مثبت اندیشی

چرا باید آشنایی با افراد مثبت نگر را شروع کنیم؟ ما در طول زندگی خود با افراد زیادی سر و کار داریم؛ ما در محیط های کاری، محیط های آموزشی و همچنین در روابط نزدیک تری مانند روابط دوستانه و خانوادگی با افراد مختلفی معاشرت داریم.

ویژگی های شخصیتی و شیوه زندگی افرادی که با آنها در ارتباط هستیم، می تواند تا حد بسیار زیادی بر نوع زندگی، شخصیت و نگرش ما تاثیرگذار باشد.

یکی از ویژگی های بسیار مهمی که باید در انتخاب افرادی که با آنها تعامل و رابطه داریم، مد نظر داشته باشیم، مثبت نگری است.

افرادی که مدت زمان بیشتری را با دوستان مثبت اندیش و حمایت کننده خود می گذرانند، ویژگی های اخلاقی مثبت در آنها پر رنگ تر می شود و افرادی که با دوستان منفی نگر بیشتری در ارتباط هستند، ممکن است حس نا امیدی، افسردگی و تاثیرات منفی دیگری را در زندگیشان تجربه کنند.

اگر نمی دانید که چگونه آشنایی با افراد مثبت نگر را آغاز کنید، ما در این مطلب از «پاسخ از ما» به این موضوع اشاره خواهیم کرد که ارتباط با افرادی با نگرش مثبت چه فایده ای در زندگی ما دارند و چگونه میتوانیم با این افراد ارتباط برقرار کنیم؟

 

مزایای دوستی با افراد مثبت نگر چیست؟

ارتباط با افراد مثبت نگر محاسن و مزایای زیادی دارد. تجربه بسیاری از افراد موفق نشان داده که همراهی دوستان خوب و مثبت نگر تا چه حد در موفقیت آنها تاثیر گذار بوده.

یک دوست خوب با نگرش و دید مثبت به شما و علایق و عقایدتان احترام می گذارد، خوبی ها و حسن های شما را می بیند، به بهتر شدن رفتار و نگرش شما کمک می کند، معمولا شناخت خوبی از احساسات، نظرات و ویژگی های شما دارد و سعی می کند تا شما را در راه رسیدن به اهداف و رویاهایتان تشویق کند.

ما در ادامه به برخی از مزایایی که دوستی با افراد مثبت نگر می تواند برای شما داشته باشد، اشاره می کنیم:

 

افراد مثبت نگر معمولا دوستانی حمایتگر هستند

این دوستان در هنگام سختی ها و مشکلات، بدون داشتن هیچ گونه چش مداشتی و حتی بدون اینکه از آنها به طور مستقیم درخواست کمک کنید، به یاری شما می آیند، زیرا موفقیت و شادی دیگران باعث خوشحالی آنها نیز می شود.

در مقابل، افراد منفی نگر از شکست دیگران خوشحال شده و در دلشان جشن می گیرند، زیرا چنین تصور می کنند که اگر دیگران به موفقیتی دست پیدا کنند، ممکن است آنها جایگاه خود را از دست بدهند. بنابراین، آنها نسبت به موفقیت و خوشحالی دیگران، احساس حسادت می کنند.

خرید کتاب افکار مثبت روزانه

افراد مثبت نگر کاری می‌کنند تا بهترین شوید

هر انسانی ظرفیت های بالقوه ای دارد که گاهی جرات استفاده کردن از آنها را ندارد. گاهی دوستان مثبت اندیش به عنوان راهنما و مشوق برای اینکه شما در مسیر رشد و موفقیت گام بردارید، نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند.

افراد مثبت نگر به شما انگیزه و امید لازم برای شروع کارها را می دهند و در مسیر رسیدن به آرزوها و اهدافتان، تا جایی که بتوانند شما را همراهی می کنند.

در حالیکه افراد منفی نگر با بزرگ نشان دادن جنبه های منفی و ترساندن شما از مشکلات و سختی های راه، مانع رشد و پیشرفت شما می شوند و اعتماد به نفس شما را برای باور به اینکه می توانید موفق شوید، پایین می آورند.

بهترین خودت باش

 

افراد مثبت نگر ، ضامن سلامتی

دوستان مثبت گرا با همراهی کردن شما در فعالیت های سازنده و مثبت، باعث ارتقا سلامت روحی و جسمی شما می شوند.

 

چگونه دوستانی مثبت نگر داشته باشیم؟

گاهی لازم است رابطه هایمان با افرادی که با آنها احساس صمیمیت و دوستی داریم را بازنگری کنیم. اول از همه، باید توجه داشته باشیم که چه افرادی را برای دوستی انتخاب می کنیم و در وهله دوم، باید دقت کنیم که این افراد چه تاثیری در زندگی ما دارند و دیگر اینکه باید در خصوص این موضوع هم آگاهی داشته باشیم که چه افرادی ما را به عنوان دوست انتخاب می کنند.

برای اینکه بتوانیم دوستان و روابط خوبی داشته باشیم، نخست باید بر ساختن شخصیت خودمان تمرکز کنیم. نگرش شخصی خود ما در جذب افرادی که تمایل به برقراری ارتباط با آنها را داریم، تاثیرگذار هستند.
معمولا اگر شما خودتان فردی مثبت نگر باشید، افرادی با نگرش مثبت به سمت شما جذب می شوند. شاید خواندن مقاله راه های دوست یابی بتواند در این زمینه مفید باشد.

 

۱۰ روش موثر برای ارتباط با افراد مثبت نگر

 

۱- شکرگزار باشید

به نعمتها و داشته های خود در زندگی توجه کنید. از آنها لذت ببرید و برای داشتن شان شکرگزار باشید. از افرادی نیز که به شما کمک کرده اند یا در حقتان لطف و محبتی داشته اند، تشکر و سپاسگزاری کنید.

همچنین می توانید روزانه فقط ۳ مورد از چیزهایی که برایتان ارزشمند است را یادداشت کرده و بابت آنها شکرگزاری کنید. گاهی هم به نوشته های خودتان نگاهی بیندازید و آنها را مرور کنید.

 

شکرگذاربودن

 

۲- روی داشته هایتان تمرکز کنید

وقتی به چیزهایی که ندارید فکر می کنید، ممکن است دچار یاس و ناامیدی شوید و افکار منفی در ذهنتان رخنه کند.

بهتر است به جای افکار منفی، تفکرات مثبت و انرژی بخش را در ذهنتان پرورش دهید؛ به عنوان مثال، به این فکر کنید که چقدر خوشحالید که از سلامتی کامل برخوردارید، یا اینکه به این موضوع توجه کنید که خانواده ای دارید که شما را دوست دارند و از شما حمایت می کنند یا حتی به موضوعات خیلی ساده تری مثل اینکه گلدان های گلی را که خریده اید، زیبایی خاصی به خانه تان بخشیده اند، فکر کنید.

 

۳- جملات تاکیدی مثبت را هر روز با خودتان تکرار کنید

به جای اینکه روی افکار منفی تمرکز کنید، ذهنتان را با افکار و جملات مثبت پر کنید و به دنیا با دیدی متفاوت نگاه کنید.

هنگامی که شما با خودتان جملات تاکیدی مثبت را تکرار می کنید، احساس بهتری نسبت به زندگی پیدا خواهید کرد.

در نتیجه، با گذشت زمان همه چیز تغییر خواهد کرد، چرا که نگرش تان را نسبت به زندگیتان تغییر داده اید. در این صورت، افرادی با نگرش مثبت به سمت شما جذب می شوند و بدین ترتیب، شما می توانید رابطه ای دوستانه و صمیمی با آنها برقرار کنید.

 

۴- بهترین دوست خودتان باشید

اگر می خواهید دیگران به شما احترام بگذارند و برایتان ارزش قائل شوند، قبل از هر شخصی، باید برای خودتان ارزش قائل شوید.

گهگاهی به مردم گفته می شود که با تفکر مثبت می توانند زندگیشان را بهبود ببخشند، اما این موضوع آن چنان ساده است که برخی آن را به کلی نادیده می گیرند. این افراد نمی توانند تصور کنند که به دست آوردن آن چیزی که آرزویش را دارند، این قدر می تواند آسان باشد.

در واقع، وقتی که شما با دیده احترام به خودتان می نگرید، به محیط اطراف فرکانسی را ارسال می کنید که با شما محترمانه برخورد کنند و قدر شما را بدانند. در حقیقت، واقعیتی را که می خواستید وجود داشته باشد، اتفاق می افتد.

 

۵- مشوق دیگران باشید

دیگران را برای رسیدن به اهداف و رویاهایشان تشویق کنید. سعی کنید در کنار دوستانتان شاد باشید و باعث لبخند و نشاط شان شوید. همچنین، با نگرش مثبت خود به اطرافیانتان روحیه بیشتری برای رشد و پیشرفت دهید.

 

۶- اشتیاق خود را در هنگام صحبت با دیگران نشان دهید

گفتگوهای روزمره تان را با نهایت شور و اشتیاق انجام دهید. هنگامی که دوستتان با شما صحبت می کند، با علاقه و دقت بیشتری به حرف هایش گوش دهید.

با این روش، به دوستتان فرصت می دهید که احساس واقعی خود را در حین صحبت کردن با شما بروز دهد و شما می توانید بدین ترتیب به او کمک کنید.

 

اشتیاق در هنگام صحبت با دیگران

 

۷- اختلاف نظرها را فراموش کنید

در صورتی که شما و دوستانتان در خصوص موضوعاتی اختلاف نظر دارید، حین صحبت کردن با آنها، برای مدتی تفاوت عقیده هایتان را به دست فراموشی بسپارید و به نظرات و عقاید آنها احترام بگذارید.

شما نه می توانید و نه باید، تلاش کنید که نظر و عقیده فردی را تغییر دهید. بهتر است بحث را به سمت نقاط مشترکتان سوق دهید. علاوه بر این، سعی کنید همیشه و در هر شرایطی، در مورد موضوعات مثبت گفتگو کنید.

 

۸- سعی کنید کمتر قضاوت کنید

هیچ چیزی مانند چشمانی قضاوتگر روحیه شما را خراب نمی کند. تلاش کنید در جایگاه قضاوت قرار نگیرید و رفتار افراد را درک کنید.

فرض کنید شما در ترافیک گیر کرده اید و راننده ماشینی که پشت سر شماست، دستش را روی بوق گذاشته و باعث آزار و رنجش شما و دیگران شده است.

اما ممکن است رفتار غیر منطقی راننده ناشی از ناراحتی او به خاطر مادر مریضی باشد که باید سریعا به بیمارستان منتقل شود. از این مثال میتوان نتیجه گرفت که نباید دیگران را قضاوت کنیم.

 

قضاوت نکردن

 

۹- خودتان را بیشتر در معرض ارتباطات اجتماعی قرار دهید

یکی از راه هایی که می توانید از طریق آن، ارتباطات اجتماعی تان را بهبود ببخشید و دوستان جدیدی پیدا کنید، بیرون رفتن است.

بله، درست شنیدید. اگر چه در خانه ماندن و زمانی را به خود اختصاص دادن، گهگاهی لازم است، اما شما باید برخی اوقات خانه تان را ترک کنید تا بتوانید تغییرات مثبتی را در نحوه نگرش و زندگیتان ایجاد نمایید.
پس فقط از خانه بیرون بروید و نتیجه اش را در ارتباطات اجتماعی تان به چشم ملاحظه کنید.

 

ارتباطات اجتماعی

 

۱۰- با تصویر سازی ذهنی، افراد مثبت را به سمت خود جذب کنید

طبق قانون جذب، هر چیزی در زندگی دو بار اتفاق می افتد؛ یک بار در ذهن شما و یک بار در دنیای واقعی.برای اینکه دوستان خوبی داشته باشید و افراد مثبت را برای ارتباط و دوستی به سمت خود جذب کنید، ویژگی های مورد نظر این افراد را در ذهنتان مجسم کنید. لیستی از این ویژگی ها تهیه کنید و ارتباط و دوستی با چنین فردی را در ذهن خود تصویرسازی کنید.

در مورد اینکه قانون جذب تا چه اندازه کارایی دارد، اطلاعات علمی چندانی وجود ندارد. شاید کارایی این روش به این دلیل باشد که با انجام تصویرسازی ذهنی، احتمال اینکه در مسیری قرار بگیرید که با چنین فردی آشنا شوید، زیاد است، زیرا با این روش، شما از قبل می دانید که دنبال چه چیزی هستید و زمانی که در موقعیت های عادی با آن برخورد می کنید، با هوشیاری بیشتری متوجه مطابقت فرد مورد نظر خود با الگوی ذهنیتان می شوید.

ممکن است اگر ذهنیت مشخصی از آنچه که به دنبال آن هستید، نداشته باشید، خواه این تصویر ذهنی مربوط به پیدا کردن یک دوست جدید باشد یا شغل یا خانه ای جدید، در فرصت هایی که پیش می آید به سادگی از کنار آن می گذرید یا اینکه اصلا متوجه آن فرصت طلایی نمی شوید، ولی آگاهی ذهنی هم به صورت خودآگاه و هم به صورت ناخودآگاه شما را در مسیر دست یافتن به خواسته ها و اهدافتان قرار می دهد.

 

تصویرسازی ذهنی

 

آیا تا به حال برایتان پیش آمده با ملاقات فردی مثبت نگر، زندگیتان متحول شده باشد؟ شما برای آشنایی با این افراد چه راهکاری را انتخاب کرده بودید؟ مشتاقانه خواهان شنیدن تجربیات شما هستیم.

اگر پیشنهاد، نظر و یا انتقادی هم در مورد این مطلب از «پاسخ از ما» دارید، آن را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

اگر می‌خواهید از آخرین و محبوب‌ترین مقالات پاسخ از ما در ایمیل خود مطلع شوید، همین الان ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید:

‫4 نظر ارسال شده در “چرا و چگونه با افراد مثبت نگر آشنا شویم؟

  1. سارا :

    ممنون از مقاله خوبتون. والا من خودم به شخصه توی این شرایط انگیزه ای دیگه برام نمونده که بخوام مثبت اندیشی هم بکنم.?

  2. مجتبی :

    بعضی از آدما به خیال خودشون مثبت نگرن، ولی فقط از خود راضی هستن! واسه برخورد با اونا راهکار ندارید؟ ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com