راه هایی برای جشن تولد گرفتن در زمان کرونا

جشن تولد در زمان قرنطینه خانگی

در دوران کرونا برای روز تولد خود چه برنامه هایی می توانیم داشته باشیم؟(جشن تولد در زمان کرونا)

شیوع ویروس کرونا اتفاقی پیش بینی نشده برای جهان است؛ اتفاقی که در بسیاری از کشورها تا چندی پیش جدی گرفته نمی شد. آنچه که امروز با آن روبرو هستیم، شرایطی است که بر همه جنبه های زندگی فردی، اجتماعی، اقتصادی و شغلی ما تأثیر گذاشته است و به ناچار، شکل زندگی ما را نسبت به قبل تغییر داده است.

نه تنها برنامه روزانه زندگی ما به خاطر ویروس کرونا تغییر کرده است، بلکه همینطور توصیه شده ارتباطات اجتماعی رو در رو و حضوری خود را هم محدود کنیم.
با توجه به راهکارهایی که برای مقابله با این بیماری اعلام می شود، یکی از اصلی ترین راهکارهای قابل اجرا برای پیشگیری، ماندن در خانه است. ممکن است برای افرادی که شخصیتی درونگرا دارند، گذراندن ساعات طولانی در خانه، آسان و حتی لذت بخش باشد، ولی تحمل این شرایط و این فاصله های اجتماعی، ممکن است برای افراد برونگرا که به برقراری ارتباط اجتماعی در محیط کار و یا در زمان اوقات فراغت، تمایل بیشتری دارند، سخت و آزاردهنده باشد. ممکن است مقاله روش هایی برای سرگرم شدن در قرنطینه کرونا(۱۰ روش کاربردی) برایتان مفید باشد.

یکی از زمان هایی که بسیاری از افراد تمایل دارند، در جمع دوستان و یا خانواده شان باشند، روز تولد آنهاست. ولی اگر به دلیلی، شرایط گرفتن جشن تولد و دورهمی امکان پذیر نباشد، ممکن است این موضوع باعث احساس ناراحتی و دلتنگی فردی شود که روز تولدش مصادف شده با شیوع ویروس جدید کرونا.

 

چرا امسال، روز تولد شما با سال های قبل متفاوت است؟

دوران شیوع کرونا، یکی از مواقعی است که هر گونه تجمع و دید و بازدید می تواند عواقب بدی برای حاضرین در جمع داشته باشد. یکی از عوامل ابتلا به ویروس کرونا، ارتباط با فردی است که مبتلا به بیماری کرونا است و یا حتی ناقل ویروس است، ولی نشانه های بیماری را ندارد.

به همین علت، در رادیو، تلویزیون و سایر رسانه های ارتباط جمعی مکررا می شنویم که برای جلوگیری از شیوع بیشتر و شکستن زنجیره ابتلا به کرونا، در خانه بمانید و به جز در مواقع ضروری از خانه خارج نشوید.

برای بعضی از افراد خیلی مهم است که روز تولدشان یک روز متفاوت با سایر روزهای سال باشد. بسیاری از افراد هر سال در روز تولدشان، دوستان و آشنایان خود را دعوت می کنند تا بتوانند اوقات خوشی را در کنار هم داشته باشند.

همچنین روز تولد فرصتی است برای دوستان و آشنایان که با تبریک گفتن، هدیه خریدن و جشن تولد گرفتن، محبت و علاقه خود را به او نشان دهند.

جشن تولد

برگزاری جشن تولد یک رسم رایج در بین همه فرهنگ ها و اقوام کشورهای مختلف است که برای بعضی از افراد از اهمیت زیادی برخوردار است و برای برخی دیگر چندان اهمیتی ندارد.

ولی هیچ کس نیست که از اینکه دوستان و افراد خانواده روز تولدش را به یاد داشته باشند و به نوعی کاری برای خوشحالی او انجام دهند، خوشحال نشود.

مسأله ای که ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کند این است که امسال با توجه به شیوع کرونا و شرایط خاصی که در آن هستیم، روز تولدمان را چگونه خواهیم گذراند تا هم خاطره خوبی از این روز در ذهنمان باقی بماند و هم اینکه کاری نکنیم که باعث بروز مشکلاتی برای خودمان یا عزیزانمان شود. جشن تولد در زمان کرونا کمی متفاوت از سال های دیگر است.

 

راه‌هایی برای تولد گرفتن در کرونا

گفته می شود که هوش به معنای یافتن راهی برای تطبیق هر چه بیشتر در شرایط مختلف است، نه فقط گرفتن نمرات بالا در آزمون ها و امتحانات مدرسه یا دانشگاه. اگر شما هم فرد باهوشی هستید، حتما می توانید خود را با شرایط خاصی که پیش آمده تطبیق دهید و روحیه خود را حفظ کنید.

اکنون، ما در شرایط خاصی هستیم. شما هر چقدر که بتوانید رفتار و شیوه های بهتری برای کنار آمدن با این شرایط خاص یعنی شیوع کرونا را در پیش بگیرید، بیشتر می توانید خود را برای پشت سر گذاشتن این روزهای سخت آماده کنید. باید به خاطر داشته باشید که با غصه خوردن و ناراحتی نه تنها شرایط را برای خودتان و اطرافیان سخت می کنید، بلکه با تداوم حس ناراحتی، باعث می شوید که وضعیت جسمی شما برای ابتلا به بیماری نامساعد شود، زیرا بی حوصلگی (خلق پایین) و افسردگی باعث کاهش قدرت سیستم ایمنی می شود و در نتیجه امکان ابتلا به کرونا افزایش می یابد.

برای مقابله با این شرایط، بهتر است راههایی برای شاد بودن و حفظ روحیه پیدا کنید. اگر روز تولد شما نزدیک است، یکی از راههای شاد بودن در زمان شیوع کرونا، برگزاری جشن تولد است، ولی نه به شکلی که هر سال جشن می گرفتید. جشن تولد در زمان کرونا باید با شرایطی ویژه برگزار شود. 

کیک تولد

در ادامه، راههایی برای شاد بودن در روز تولد خود یا عزیزانتان را در « پاسخ از ما » با هم مرور می کنیم:

 

از فضای مجازی استفاده کنید

  • با وجود اینکه ارتباط مجازی، جای ارتباط رو دررو و حضوری را نمی گیرد، ولی گاهی ابزار مناسبی است برای ارتباط با افرادی که دوستشان داریم. در شرایطی که امکان سر زدن به نزدیکان خودتان را ندارید، داشتن تماسی تلفنی و شنیدن صدای یک دوست، خواهر، برادر یا فرزندان می تواند به همان اندازه باعث خوشحالی شود.

همین که می دانید افرادی را در زندگیتان دارید که به شما اهمیت می دهند و شما را از صمیم قلب دوست دارند، بزرگترین نعمتی است که باید قدر آن را بدانید. خوشبختانه دسترسی به فضای مجازی این امکان را می دهد که ارتباط خود را تا حد زیادی با افرادی که دوستشان داریم حفظ کنیم.

به طور مثال، عکس های یادگاری خود را از سالهای قبل برای آنها ارسال کنید یا از طرف آنها شاید پیام های تبریکی را در فضای مجازی دریافت کنید.

  • برقراری تماس صوتی یا تصویری در فضای مجازی به صورت گروهی ، یکی دیگر از راههایی است که می تواند حضور افراد را در کنار هم تداعی کند و تجربه ای خاص برای داشتن یک تولد متفاوت را برای شما ایجاد کند.
  •  ممکن است برخی از دوستان شما به این فکر افتاده باشد که هدیه تولد را از طریق خرید از فروشگاه های آنلاین تهیه کنند و به دست شما برسانند و آن را با نوشتن یک جمله زیبا، برای شما با ارزشتر کنند.

دریافت چنین هدیه ای وقتی اصلا انتظار آن را ندارید، می تواند باعث خوشحالی و هیجان زدگی شما شود. در مقابل، شما می توانید با دوستی که این هدیه را برای شما ارسال کرده، تماس بگیرید و با تشکر و قدردانی از او، محبت متقابل خود را به او ابراز کنید.

 

هدیه روزتولد

 

سفارشات آنلاین

  •  اگر شانس این را دارید که همراه با اعضای خانواده و یا دوستی که با شما زندگی می کند، دوران قرنطینه را سپری کنید، می توانید جشن تولد خود را با سفارش و خرید آنلاین کیک و سایر لوازم به شادی بگذرانید یا اینکه با پختن کیکی خانگی و برگزاری یک دورهمی کوچک در کنار خانواده یا دوستانی که با آنها زندگی می کنید، جشن تولد خود را برگزار کنید.با گرفتن عکس های یادگاری هم می توانید خاطره خوبی از روز تولد خود ثبت کنید. گذاشتن عکس عزیزانی که حضور آنها در جمع کوچک شما امکان پذیر نیست، یکی از کارهایی است که می تواند یاد آنها را زنده نگه دارد.
  • حتی اگر در خانه تنها هستید، می توانید برای خودتان یک برنامه جالب و خاص تدارک ببینید. لباسی که دوست دارید را بپوشید. آهنگی که دوست دارید را گوش کنید. خانه را مرتب کنید. به تماس های متنی یا صوتی و تصویری دوستانتان در فضای مجازی پاسخ دهید. با مرور خاطرات خوبی که داشته اید، لحظات خوش گذشته را در ذهنتان زنده کنید.
  • یادتان باشد هیچ کس به اندازه خودتان به شما نزدیک نیست. پس خودتان را دوست داشته باشید و از خودتان بخاطر خوبی هایتان ممنون باشید و سعی کنید در سال جدید، برای کم کردن رفتارهای نادرست و احساسهای منفی تان تلاش کنید.بزرگترین مسئولیت هر انسان این است که نسبت به خودش متعهد باشد و خودش را دوست داشته باشد؛ او باید هر روز را به شکر زنده بودن و سلامتی جشن بگیرد. روز تولد خود را به عنوان سالگرد شروع زندگیتان در کره خاکی قدر بدانید و شاد باشید.

 

برای خودتان هدیه بگیرید!

  • شاید این پیشنهاد کمی به نظرتان عجیب بیاید، ولی خریدن یک هدیه کوچک برای خودتان می تواند باعث شادیتان شود.
  •  چند دقیقه آرامش، دعا و نیایش، گوش سپردن به یک موسیقی ملایم، مرور خاطره روزهای شاد و موفقیت هایی که بعد از تلاشهای بسیار بدست آورده اید، به یاد آوردن سختی ها و دشواریهایی که پشت سر گذاشته شده اند و داشتن امید به رسیدن به آرزوهایی که در سر دارید، همه و همه شما را برای شروعی دوباره و از سر گرفتن زندگی در سالی دیگر از عمرتان آماده می کند.گاهی تجربه چنین لحظاتی چنان تأثیر عمیقی در شما بر جای می گذارد که می توانید برای روزها و ماههای پیش رو، انرژی و انگیزه را در خود ایجاد کنید.
  • تماشای یک فیلم خوب، پختن یک غذای خوشمزه، دوش آب گرم، نوشتن یک نامه برای خودتان از دیگر فعالیت های انفرادی است که می تواند یک روز فوق العاده را برای شما رقم بزند.
    به خاطر داشته باشید که هر کدام از ما، روشهای خاص و منحصر به فرد خود را برای بالا بردن روحیه، لذت بردن از زندگی و گذراندن اوقات خوش داریم. بعضی از افراد ترجیح می دهند این ساعات خوش را در تنهایی تجربه کنند و برخی دیگر تمایل دارند آن را با یک یا تعدادی از آشنایان و دوستان به اشتراک بگذارند.

در هر حالت مهم این است که شما بتوانید برای خودتان لحظات شادی را رقم بزنید و منتظر نباشید که حتما دیگران برای شاد کردن شما اقدامی انجام دهند.

 

شادبودن

 

مواردی که در اینجا ذکر شد چند نمونه از روشهایی است که سایت « پاسخ از ما » برای داشتن جشن تولد در زمان کرونا و یک روز تولد به یاد ماندنی، حتی در شرایط خاصی که مجبور به ماندن در خانه و دور از دوستان هستید، به شما پیشنهاد می دهد.
شما هم با نوشتن نظرات و پیشنهاداتتان، تجربیات خود را با ما و دیگر همراهان « پاسخ از ما » به اشتراک بگذارید.

    اگر می‌خواهید از آخرین و محبوب‌ترین مقالات پاسخ از ما در ایمیل خود مطلع شوید، همین الان ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید:

    ‫4 نظر ارسال شده در “راه هایی برای جشن تولد گرفتن در زمان کرونا

    1. هاشم :

      تو خونه موندن خیلی سخته. من فکر می کردم این که تولدت بیفته تو محرم بد شانسیه. اما این کرونا خیلی بدتره!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com