روش هایی برای سرگرم شدن در قرنطینه کرونا(۱۰ روش کاربردی)

روش های برای سرگرم شدن در قرنطینه

این روزها سرگرم شدن در قرنطینه به معضل بزرگی تبدیل شده است. ویروسی ناشناخته و جدید به اسم ویروس کرونا روند زندگی همه مردم دنیا را مختل کرده است. این ویروس موجب شده تا مردم در خانه بمانند و خودشان را در آنجا قرنطینه کنند. شاید در خانه ماندن برای مدت کوتاهی بتواند دلچسب باشد، اما پس از گذشت مدت زمانی طولانی، می تواند کسل کننده و حوصله سر بر باشد.
حالا که به خاطر شیوع کرونا مجبور هستید در منزل بمانید، خودتان را چگونه سرگرم می کنید؟ آیا وقت خود را به بطالت می گذرانید؟ تفریحات داخل خانه شما چیست؟آیا روش هایی برای سرگرم شدن در قرنطینه می شناسید ؟

 

سرگرم شدن در قرنطینه کرونا

 

بیشتر افراد بدون این که کار مفیدی انجام دهند، روزهای قرنطینه را سپری می کنند و پس از مدتی دچار یاس و افسردگی می شوند. به همین خاطر ما در این مقاله تصمیم گرفتیم تا درباره کارهایی صحبت کنیم که می تواند شما را در خانه سرگرم کند و لحظات مفرحی برای شما رقم بزند. شاید به نظر شما برخی از این کارها پیش پا افتاده به نظر برسد، اما قطعا انجام آن ها بیشتر از آن چه که حتی فکرش را بکنید، حالتان را خوب خواهد کرد.
با ما در «پاسخ از ما» همراه باشید.

 

۱- برای سرگرم شدن در قرنطینه آشپزی کنید

شاید از خودتان بپرسید آشپزی را که در اغلب مواقع انجام می دهیم، پس چگونه می تواند اسباب سرگرمی ما را فراهم کند؟
اگر به سراغ پختن غذاهای جدید بروید و پختن کیک ها و کوکی های هیجان انگیز را هم امتحان کنید، مطمئن باشید بیشتر از آن چه که حتی فکرش را هم بکنید، سرتان گرم خواهد شد. حتی می توانید چالش هایی را با همسرتان راه بیاندازید و خودتان غذاهای جدیدی را ابداع کنید. البته جالب است که بدانید آشپزی کردن نه تنها می تواند باعث سرگرمی شما شود، بلکه همینطور می تواند به آرامش اعصاب شما هم کمک کند.

برخی تنها راه یاد گرفتن آشپزی را شرکت در کلاس های آشپزی می دانند، در حالی که کافی است تا در اینترنت و به ویژه در شبکه های اجتماعی به دنبال دستور پخت های جدید غذا باشید تا از نتیجه اش شگفت زده شوید. همین حالا شروع کنید و لحظات مفرحی را برای خودتان و اطرافیانتان بیافرینید.

 

۲- دکوراسیون خانه تان را تغییر دهید

یکی از بهترین راه های سرگرم شدن در قرنطینه، در منزل ، می تواند تغییر دکوراسیون باشد. جا به جا کردن مبل ها، تغییر جای بوفه و دیگر وسایل منزل می تواند تاثیرات بسیار مثبتی در شادی و طراوات روحی شما داشته باشد و از طرف دیگر می تواند باعث سرگرمی شما نیز بشود.

برای تغییر دکوراسیون منزلتان، نیازی به صرف هزینه های هنگفت و سرسام آور نیست؛ شما می توانید تنها با انجام برخی از کارهای ساده، زندگیتان را از یکنواختی درآورید؛ به عنوان مثال، کافی است یک سطل رنگ تهیه کنید و با همسرتان دیوارهای اتاق و یا حتی پذیرایی را رنگ کنید. باور کنید رنگ کردن دیوارهای منزلتان بیشتر از چیزی که فکر می کنید، هیجان انگیز خواهد بود و با انجام آن، بسیار سرگرم خواهید شد.

 

۳- تماشا کردن فیلم یکی از بهترین روش های سرگرم شدن در قرنطینه

یکی از ترفندهای سرگرم شدن در قرنطینه ، دیدن فیلم های جالب و هیجان انگیز است. شما می توانید با دیدن یک فیلم خوب، لحظاتی شاد را برای خود و خانواده تان ایجاد کنید. کمی تنقلات تهیه کنید، چراغ ها را خاموش کنید و سینما را به خانه خود بیاورید.

البته ما توصیه نمی کنیم، وقت خود را با دیدن فیلم های کم کیفیت و سطحی تلف کنید. شما می توانید به سراغ فیلم های درخشان و با کیفیت تر بروید که که دیدنشان می تواند برای شما لحظات لذت بخش و سرگرم کننده ای را رقم بزند و گاهی اوقات هم می تواند تغییرات شگرفی را در سبک زندگی شما ایجاد کند.

 

برخی از فیلم هایی که می توانید ببینید، عبارتند از:

۱۹۱۷(۲۰۱۹) ، آخر شب(۲۰۱۹) ، نبرد جنسیت ها (۲۰۱۷) ، از گور برخاسته (۲۰۱۵) ،  شکست‌ناپذیر(۲۰۱۴) ، هتل بزرگ بوداپست (۲۰۱۴) ، قصه های وحشی(۲۰۱۴) ، گرگ وال استریت (۲۰۱۳) ، رانندگی(۲۰۱۱) ، دور افتاده(۲۰۰۰) ، فارست گامپ(۱۹۹۴) ، و…

همچنین می توانید سری هم به بخش فیلم و سریال  سایت پاسخ از ما بزنید و با فیلم ها و سریال های بیشتری آشنا شوید .

 

۴- کاردستی درست کنید

یکی از بهترین روش های سرگرم شدن در قرنطینه ، که می توانید در منزل انجام دهید، درست کردن کاردستی است. شما می توانید با استفاده از وسایل دور ریختنی که در خانه دارید، کاردستی های بسیار جالبی را درست کنید. برای شروع می توانید به سراغ موتورهای جستجو بروید و از دیگران ایده بگیرید.

به ویژه اگر در خانه کودک داشته باشید، درست کردن کاردستی نه تنها باعث سرگرمی وی در خانه می شود، بلکه پایه های یادگیری او در آینده را نیز تقویت می کند. به خصوص کودکان یاد می گیرند تا به تمام وسایل شان دید جدیدی پیدا کنند و تنها نگاه مصرف گرایانه به آنها نداشته باشند.

 

۵- کتاب بخوانید و از دوران قرنطینه بهترین سود را ببرید

 

کتاب خواندن برای سرگرم شدن در قرنطینه

 

شاید کمتر کسی باشد که اسیر جادوی کتاب نشده باشد. کتاب خواندن یکی از بهترین راه هایی است که می تواند شما را در خانه سرگرم کند. یکی از مهم ترین مزایای کتاب خواندن افزایش سطح دانش و معلومات شما است. همچنین می توانید با مطالعه کتاب، دامنه لغات خودتان را گسترش بدهید و پس از مدتی شیوایی کلامی پیدا کنید که با صحبت هایتان می توانید هر جمعی را تحت تاثیر قرار بدهید.
طبق تحقیقات انجام گرفته، کتاب خوانی تاثیر چشمگیری در کاهش استرس نیز دارد. 

البته اگر استرس دارید می توانید سری به مقاله های کاهش استرس سایت پاسخ از ما بزنید .

اگر تمایل داشته باشید، می توانید در حوزه خاصی مطالعه کنید تا به مرور زمان در آن زمینه صاحب نظر شوید. برای تهیه کتاب می توانید به کتابخانه های مجازی سری بزنید و یا از اپلیکیشن های کتاب خوانی استفاده کنید.

اما مطمئن باشید، کتاب خواندن یکی از بهترین سرگرمی هایی است که در خانه می توانید انجام بدهید.

 

۶- مهارت جدیدی بیاموزید

سال ها قبل وقتی تصمیم می گرفتیم تا مهارت جدیدی را یاد بگیریم، باید حتما شال و کلاه می کردیم و در کلاس های آموزشی ثبت نام می کردیم. اما در سال های اخیر، شما می توانید طیف وسیعی از فیلم های آموزشی را در اینترنت پیدا کنید. یادگرفتن مهارت های جدید نه تنها باعث سرگرمی شما در خانه می شود، بلکه باعث افزایش اعتماد به نفس شما نیز خواهد شد.

ببینید به چه چیزی علاقه مند هستید؟ به هنر؟ به ورزش؟ به خیاطی؟ باور کنید اصلا مهم نیست. حتی مهم نیست، در چه سنی هستید. از همین امروز شروع کنید. هیچ وقت دیر نیست.
یادگرفتن مهارت های جدید یکی از بهترین تفریحات داخل خانه است که در بهبود کیفیت زندگی شما تاثیر خواهد گذاشت.

 

۷- سراغ بازی های آنلاین بروید

یکی از مهیج ترین تفریحات داخل خانه، انجام بازی های دسته جمعی به صورت آنلاین است. کافی است کمی اهل هیجان باشید تا لحظات بسیار خوشی را برای خود رقم بزنید. برای پیدا کردن بهترین بازی های آنلاین، سری به اینترنت بزنید. تا همین چند وقت اخیر بازی کلش آف کلنز، غوغای بسیار زیادی را به راه انداخته بود و افراد بسیاری را سرگرم کرده بود.
البته در نظر داشته باشید، انجام این بازی ها تنها برای چند ساعت توصیه می شود و بیشتر از آن می تواند اثرات مخربی بر سلامت روحی شما داشته باشد. البته اگر علاقه مند به یادگیری باشید، می توانید به سراغ بازی های علمی نیز بروید.

 

۸- در دوران قرنطینه به آسمان سفر کنید

آیا می دانید می توانید در خانه باشید و به آسمان هم سفر کنید؟ آیا می دانید می توانید بدون تلسکوپ ، ستاره ها را رصد کنید؟ تنها کافی است تورهای مجازی موجود در اینترنت را مشاهده کنید.
یکی از نمونه های این تورهای مجازی، تور مجازی ناسا از کره ماه با کیفیت k4 است. با مشاهده این گونه تورهای مجازی، به هر جایی از آسمان که دلتان می خواهد، می توانید سفر کنید؛ مثلا شما می توانید ستاره ها و سیاره های مختلف را ببنید و اطلاعات خود را در مورد آن ها تکمیل کنید.
اگر صاحب فرزند هستید، این یکی از بهترین تفریحات داخل خانه برای او نیز است، زیرا دنیای ستاره ها همیشه برای کودکان هیجان انگیز است. برای این سفر جذاب و به یاد ماندنی، تنها ابزار لازم ، لپ تاب یا گوشی موبایل و اینترنت است.

 

۹- نامه بنویسید

دقیقا از آن زمانی که گوشی های هوشمند وارد زندگی ما انسان ها شدند، همه چیز تغییر کرد. هر چند برخی از این تغییرات در راستای بهبود زندگی انسان ها بود، اما برخی از تغییرات دیگر نیز باعث کم رنگ تر شدن برخی از کارهای جالب گذشته مانند نامه نگاری شد.
نامه نوشتن به عزیزان به ویژه در مناسبت های خاص می تواند نشان دهنده احترام و علاقه ما به آن ها باشد. قرار نیست حتما نویسنده باشید تا نامه بنویسید، بلکه می توانید در مورد احساسات قلبی خود نیز با آن ها حرف بزنید و دلتنگی هایتان را به آن ها یادآوری کنید. نامه نگاری نه تنها باعث سرگرمی شما در منزل می شود، بلکه باعث می شود تا این سنت قدیمی را هم زنده کنید.

به ویژه اگر در روابط عاشقانه ای هستید، اجازه ندهید تا هیجانات و حرف های رمانتیک شما در بین صفر و یک های زبان کامپیوتر محدود شود. بنویسید و کلمات را روی کاغذ رها کنید. اما شاید از خودتان بپرسید، چگونه می توانید این نامه را به دست کسی برسانید که دوستش دارید؟ خب، جواب ساده است. اگر فرد مورد علاقه تان در خانه کنار شماست، می توانید آن نامه را در معرض دید او بگذارید تا آن را ببیند. اگر هم فردی که دوستش دارید، کنار شما نیست، از نامه خودتان عکسی بگیرید و از طریق شبکه های اجتماعی برای او ارسال کنید.

 

۱۰- دورکاری کنید و در دوران قرنطینه کسب درآمد کنید .

اگر علاقه مند به کسب درآمد در خانه هستید، می توانید به سراغ کارهایی بروید که نیازی به حضور در محل ندارند. شما با انجام کار به صورت فریلنسری یا دورکاری نه تنها خود را سرگرم می کنید، بلکه می توانید به کسب درآمد هم بپردازید. باور کنید پیدا کردن این گونه شغل ها، کار سختی نیست، پس شما می توانید سری به سایت های استخدام فریلسنر(دورکار) بزنید.البته سعی کنید کاری را برای خود انتخاب کنید که باعث احساس شادی و آرامش در زندگی شما بشود.

در این مقاله درباره کارهایی صحبت کردیم که می تواند در زمان قرنطینه خانگی به خاطر شیوع کرونا، باعث سرگرمی شما شود.شما برای سرگرم کردن خود در ایام قرنطینه چه کارهایی انجام می دهید؟ آیا پیشنهاد خاصی دارید؟  نظرات خود را با پاسخ از ما در میان بگذارید شاید با کمک شما بتوانیم لیست کارهای سرگرم کننده این مقاله را کامل تر کنیم.

    اگر می‌خواهید از آخرین و محبوب‌ترین مقالات پاسخ از ما در ایمیل خود مطلع شوید، همین الان ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید:

    ‫4 نظر ارسال شده در “روش هایی برای سرگرم شدن در قرنطینه کرونا(۱۰ روش کاربردی)

    1. شهین :

      ای بابا. قرنطینه کجا بود. مردم تازه دارن میرن مسافرت!!! این بلا حالا حالاها از مملکت ما نمیره. ?‍♀️

      • پاسخ از ما :

        شهین عزیز
        سپاسگذاریم که نظر خود را با ما درمیان گذاشتید. البته درست می گویید. متاسفانه عده ای از هموطنان اصلا شرایط را درک نمی کنند اما ما نباید امیدمان را از دست بدهیم. شاید بد نباشد مقاله ایجاد انگیزه را هم مطالعه کنید تا کمی انگیزه پیدا کنید.

      • پاسخ از ما :

        سعید عزیز
        ممنون از اینکه نظرتان را به اشتراک گذاشتید. راستش جواب سوال شما را دانشمندان هم نمی توانند بدهند! هنوز هیچ کس بطور قطعی نمی داند سر منشا این بلا چیست. اما شاید مقاله همه چیز درباره کرونا کمکتان کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com