با طرز تهیه پاستا راویولی آشنا شوید

طرز تهیه پاستا راویولی

« پاستا راویولی » سنتی ترین فرهنگ غذایی ایتالیا و اصیل ترین طعم پاستا را زنده نگه داشته است. «راویولی» نوعی از پاستا است که ایتالیایی ها هنوز هم غالبا سعی می کنند به جای خرید بسته های آماده آن از سوپرمارکت ها، خمیر آن را خود در خانه تهیه کنند.

در این مطلب از «پاسخ از ما» به سراغ بقچه های کوچک ایتالیایی می رویم و طرز تهیه پاستای راویولی به سبک ایتالیایی ها را توضیح می دهیم.

 

پاستا راویولی ، پاستایی متفاوت

پاستا راویولی

«پاستای راویولی» کمی با فرم های معمولی که ما اغلب دیده ایم، تفاوت دارد. «راویولی» در زبان ایتالیایی به معنی بالشتک است. ایتالیایی ها معمولا خمیر راویولی را خود در خانه تهیه می کنند و سپس آن را به شکل مربع های بالشتکی شکم پر با سس، گوشت و پنیر در آورده و این پاستای لذیذ را آماده می کنند.

اگرچه «راویولی» را نیز می توان همانند سایر پاستاها، با سس ها و ترکیبات مختلف و متنوعی سرو کرد، اما شکل بقچه ای این پاستا باعث شده که روش تهیه غذاهای مختلف با آن، کمی متفاوت تر از سایر پاستاها باشد.

طرز تهیه پاستا راویولی

مواد لازم پاستا راویولی

مواد لازم برای تهیه راویولی

آرد چند منظوره یا آرد سمولینا: ۳ پیمانه
نمک: یک قاشق چایخوری
روغن زیتون: ۱ قاشق چایخوری
تخم‌ مرغ: ۴ عدد

۱- آرد را روی یک تخته به صورت تپه ای جمع کنید و با انگشت در وسط آن یک گودال ایجاد کنید. تخم مرغ ها، نمک و روغن زیتون را درون این گودی ریخته و با چنگال آرام آرام آرد را از اطراف روی تخم مرغ ها آورده و مخلوط کنید.

خمیردرست کردن پاستا

۲- خمیر به دست آمده را با دست به خوبی ورز دهید تا جایی که دیگر به تخته نچسپد و خودش را بگیرد. روی خمیر را با پلاستیک پوشانده و ۳۰ دقیقه (درون یا بیرون از یخچال) استراحت دهید.

۳- در حالی که خمیر استراحت می کند، می توانید مواد درون «راویولی» را آماده کنید. همانند پاستا، «راویولی» را نیز می توان با سس ها و مواد مختلفی تهیه کرد. تنها نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که از موادی که خیلی چرب یا خامه ای یا آبدار هستند، نباید استفاده کنید. در غیر این صورت، راویولی های شما هنگام پخت از هم می پاشد و بالشتک های خوشمزه تان متلاشی می شود.

مواد داخل راویولی

✔ می توانید از ترکیب گوشت چرخ کرده، پیاز، سیر رنده شده، ادویه جات و قارچ که با یکدیگر تفت داده شده اند به همراه پنیر موزارلا و کمی جعفری ساطوری شده به عنوان ماده ی میانی استفاده کنید.

۴- نصف خمیر را روی سطحی که رویش آرد پاشیده شده پهن کنید. توپک هایی از ترکیبی که برای داخل «راویولی» خود آماده کرده اید را با فاصله از هم روی خمیر بچینید.

۵- نیمه دیگر خمیر را نیز پهن کرده و سپس آن را روی خمیر و توپک ها قرار دهید. اطراف توپک ها را به خوبی فشار دهید تا هوای زیادی در اطراف توپک ها باقی نماند و حباب هوا تشکیل نشود. در نهایت اطراف توپک ها را به شکل های مربعی برش بزنید.

۶- حال در ظرفی بزرگ آب را بجوشانید و سپس راویولی ها را در آن بریزید و حدود ۳ الی ۴ دقیقه بجوشانید.

۷- برای هم زدن راویولی ها، از قاشق به جای ملاقه یا آبکش دستی استفاده کنید و مراقب باشید که آن ها را بسیار با دقت و آرام تنها چند بار حین جوشیدن هم بزنید.

اگر سریع راویولی ها را تکان دهید یا از ملاقه بزرگ استفاده کنید، ممکن است از هم بپاشند.

۸- پس از ۳ الی ۴ دقیقه به آرامی آبکش کنید. پاستا راویولی شما آماده است. اگر دوست داشته باشید، می توانید کمی سس پستو یا سس گوجه فرنگی و پنیر پارمزان رنده شده روی آن ها بریزید و چند دقیقه در فر بگذارید تا پنیر پارمزان ذوب گردیده و روی راویولی ها طلایی شود. اکنون راویولی شما آماده است. نوش جان.

راویولی

 

چند نکته کاربردی برای تهیه یک راویولی خوشمزه

✔ می توانید به جای پهن کردن و گذاشتن تمام توپک ها به یک باره و برش زدن، پس از پهن کردن خمیر با قالب های مربعی یا دایره ای، ورقه های کوچک «راویولی» را جدا کرده، توپک را در مرکز ورقه ی خمیری گذاشته، یک ورقه ی دیگر روی آن قرار داده و اطراف آن را با چنگال فشار دهید تا دولایه به هم بچسبند.

✔ اگر سرعت عملتان چندان بالا نیست، می توانید برای جلوگیری از خشک شدن خمیر در حین کار، به جای نصف خمیر، به صورت مرحله مرحله ای هر بار ربع آن را برداشته و مابقی را در کاسه ای با درپوش پلاستیکی بگذارید تا در مجاورت هوا خشک نشود.

✔ قطر خمیر پهن شده باید به اندازه ی قطر یک سکه باشد؛ نه خیلی نازک و نه ضخیم.

✔ اگر خمیری اضافه آمد، می توانید آن را فریز کنید و در دفعات بعد از آن استفاده کنید.

راویولی ها را روی سطح پوشیده از آرد بچینید و روی هر یک نیز آرد بپاشید تا هنگام پخت به یکدیگر نچسبند.

نچسبیدن راویولی ها به هم هنگام پخت

✔ می توانید مواد لایه ی درونی «راویولی» را کمی مزه دارتر کنید، زیرا این مواد در نهایت کمی از طعم خود را به خمیر نیز خواهند داد.

آیا تا به حال «راویولی» یا هیچ غذای ایتالیایی دیگری را امتحان کرده اید؟ دوست دارید غذاهای چه کشور دیگری را معرفی کنیم؟

دیدگاه خود را با « پاسخ از ما » در میان بگذارید. مشتاقانه منتظر دیدگاه های شما خوبان هستیم. راستی طرز تهیه پاستاهای مختلف را هم بیینید! مطمئن باشید لذت خواهد برد.

اگر می‌خواهید از آخرین و محبوب‌ترین مقالات پاسخ از ما در ایمیل خود مطلع شوید، همین الان ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید:

‫4 نظر ارسال شده در “با طرز تهیه پاستا راویولی آشنا شوید

    • پاسخ از ما :

      علی میناوند عزیز
      ممنون از اینکه نظر خود را با پاسخ از ما به اشتراک گذاشتید. این پاستا بیشتر در کافی شاپ ها سرو می شود. می توانید در قسمت سبک زندگی دستور غذاهای خوشمزه زیادی را ببینید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com